Diepgang

Het klinkt zo simpel. We stellen de eis bijvoorbeeld aan boeken die we lezen, ze moeten diepgang hebben. Maar wat is diepgang? Een goed boek zet me aan het denken, het verrast me, het is vernieuwend. Het daagt me uit stil te staan bij de dingen. De hoofdpersoon van het verhaal fascineert me, leert me iets bij, doet me reflecteren over mezelf.

 

Wanneer ervaren we diepgang?

  • ALS HET WAARDE TOEVOEGT EN INVLOED HEEFT OP HET GEHEEL
  • ALS HET ONS EMOTIONEEL GERAAKT HEEFT
  • ALS HET ONS AAN HET DENKEN ZET
  • ALS ONZE OVERTUIGINGEN BEVESTIGD OF NET UITGEDAAGD WORDEN
  • ALS HET ONS VERBINDT
  • ALS WE VOELEN DAT HET WERKT

Diepgang is van belang in organisaties. Diepgang is nodig opdat medewerkers zich verbinden met elkaar en met het bedrijf. Ze worden niet uitsluitend gemotiveerd door hun verloning. Ze willen van jou als manager weten wat de bestaansreden is van deze organisatie, welke de toekomstvisie is, wat de zin is van hun werk, welke kansen tot ontplooiing er zijn. Mensen willen meewerken aan wat werkelijk belangrijk is, met het oog op de korte én op de lange termijn.

Tijdens een opleiding werken we in de diepte door het delen van inzichten en ervaringen met elkaar. Door niet enkel op gedrag, maar ook op inzicht, waarden, intrinsieke motivatie en bewustwording te werken. Door modellen en handvaten aan te reiken die Evidence based zijn.

↓